Jan Spijkerman Alles Wat Ik Deed Of Assignment

SJvanveen, 04-03-2018 om 16:20, 109380 views, AS | Hooghouden in een volle ArenA?.

Ajax kan definitief een streep zetten door de landstitel. Op bezoek bij Vitesse liep de nummer twee van de Eredivisie tegen een 3-2 nederlaag aan. Het gat met koploper PSV is nu tien punten, met nog acht wedstrijden te spelen. 

De Amsterdammers begonnen zonder Klaas-Jan Huntelaar en Frenkie de Jong, maar mét Lasse Schöne en Maximilian Wöber in Arnhem. De ploeg van Erik ten Hag ging goed van start en kreeg in de absolute beginfase een opgelegde mogelijkheid om de score te openen. Een goed aangesneden vrije trap werd in kansrijke positie naast geschoten door Siem de Jong.

Na een kwartier spelen kwam de thuisploeg uit het niets op voorsprong. Navarone Foor mocht doorbreken na een afgeslagen bal, besloot van een grote afstand verwoestend uit te halen en schoot de bal schitterend in de kruising. André Onana was kansloos. De voorsprong van de Arnhemmers gaf Ajax geen positieve energie, want het spel van de Amsterdamse club leek – ondanks een op het moment van spelen tien punten achterstand op koploper PSV – nergens op. Bij aanvallen was de laatste pass een groot probleem, verdedigend was men slordig.

In de tweede helft was dit niet anders. Wöber ging in de opbouw kinderlijk in de fout, leverde de bal in en Linssen verschalkte Onana van dichtbij: 2-0. Ten Hag besloot direct aanvallend te wisselen en bracht Mateo Cassierra en Amin Younes. De Colombiaan was direct van waarde. Uit een corner knikte de spits in de verre hoek binnen.

De aansluitingstreffer werkte als doping voor Ajax dat via de goed ingevallen Younes alle zeilen bijzette om de gelijkmaker te scoren. De Duitser was dreigend en schoot kort na de 2-1 op de paal. Het aanvallend ingestelde Amsterdamse spel bood soelaas wat betreft kanscreatie, maar achterin was het labiel. Dit bleek ook bij de 3-1, toen De Jong zich liet kloppen in de lucht en Ziyech niet goed ingreep. Linssen was er als de kippen bij om de beslissing tegen de touwen te werken: 3-1.

Ajax kreeg nog kansen via Cassierra en Neres om opnieuw een aansluitingstreffer te maken, maar Pasveer was – net als Robert Zwinkels vorige week – een continue sta-in-de-weg. Tot dik vijf minuten voor tijd. Een schot werd eerst nog geblokt, maar Younes speelde goed De Jong vrij, laatstgenoemde schoot hoog in het doel binnen: 3-2. Dit bleek ook de eindstand.

Zo verspeelde Ajax voor de tweede week op rij dure punten in de titelstrijd, die nu wel gespeeld lijkt. Het gat met PSV is tien punten, met nog acht wedstrijden te spelen. AZ, de nummer drie, ademt heet in de Ajax-nek. Het verschil met de Alkmaarders is twee punten in het voordeel van de hoofdstedelingen.

Opstelling Vitesse: 
Pasveer; Dabo, Kashia, Miazga, Faye (Karavaev); Serero, Mount, Foor; Beerens (66' Van der Werff), Matavz, Linssen. 
Wissels Vitesse: 
Houwen, Van der Werff, Karavaev, Bruns, Ali, Van Bergen, Castaignos. 

Opstelling Ajax: 
Onana; Veltman, De Ligt, Wöber (60' Cassierra), Tagliafico; Schöne, Ziyech, Van de Beek (78' Mazraoui); Neres, Siem de Jong, Kluivert (60' Younes).
Wissels Ajax: 
Lamprou, Kristensen, Bakker, Eiting, Mazraoui, Younes, Cassierra.

Doelpunten: 
1-0 Navarone Foor (16')
2-0 Bryan Linssen (57')
2-1 Mateo Cassierra (62')
3-1 Bryan Linssen (71')
3-2 Siem de Jong (85')

Bijzonderheden: 
- Ajax moet winnen in Arnhem om het gat met PSV weer zeven punten te laten zijn. De Eindhovenaren wonnen zaterdagavond met 3-0 van FC Utrecht. 
- Mitchel Bakker (17) kan zijn officiële debuut maken in Ajax 1. 
- Frenkie de Jong ontbreekt met een enkelblessure. Ook Klaas-Jan Huntelaar is nog afwezig. 

Volg de wedstrijd via Twitter:

Tweets van @Ajaxshowtimecom

De populaire WZAWZDB truckerpet is weer op voorraad! Wees er snel bij want ze gaan hard!

Delen!WhatsappE-mailFacebookTwitter

Tags

Ajaxajax kijkenajax liveajax psvajax volgeneredivisie ajaxlive ajax kijkenlivetopic Ajaxopstelling Ajaxstand ajaxtussenstand ajaxVitesse Ajaxwat staat ajaxwaar kan ik ajax zien

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties

Gerbrand, ma 5 maart 2018 om 10:12

Zo zie je maar weer wat het verschil is van een normale, dus heel goede Onana, en een Onana zoals gisteren. Geen enkele hoge bal gepakt met als gevolg het derde doelpunt b.v. Ook het tweede doelpunt begint bij zijn pasje op De Licht die een tegenstander achter zijn rug heeft staan.Ook de eerste goal had een Onana in vorm gehad!

30

Boer Gijs, ma 5 maart 2018 om 14:00

Onana had de bal direct op Wober moeten spelen ipv de Ligt in elk geval bij 2-0, bij de 3-1 had hij ook mogen uitkomen, die bal kwam van hoog en was lang onderweg en ook over de 1-0 kan ik je geen ongelijk geven.

00

1eringzuid2, ma 5 maart 2018 om 16:07

Had gekund. Maar bij de 3-1 komt meneer De Jong niet van de grond waardoor die bal voorgekopt wordt, en loopt meneer Ziyech, veroorzaker van de vrije trap in deze hele situatie, lucht te dekken. Linssen loopt zo weg uit zijn rug.....

10

Boer Gijs, di 6 maart 2018 om 06:59

Ja bij die 3-1 gaat wel meer mis, iedereen deelt daar in de malaise. Onana is zeker geen hoofdschuldige, maar hij heeft ons ook zeker niet gered.

00

Dennis1964, ma 5 maart 2018 om 07:04

Verwende kut gasten zijn het. Maar het ligt ook aan Ten Hag. Hij weet zijn spelers niet gemotiveerd het veld in te sturen. Dan mis je als trainer iets.

1-3

afca95, ma 5 maart 2018 om 08:26

Van de 4 jaar is Ajax maar één seizoen gemotiveerd geweest. Vorig jaar onder Bosz. Voor de rest is het allemaal slappe hap. Het ligt aan het bestuur die constant zich zelf belangrijker vindt dan de voetbalclub Ajax. Henrichs, v/d Sar, Overmars de gehele RVC en het bestuur gewoon opsodemieteren. Ze zitten alleen maar flappen te tellen.

1-2

RedFeather, ma 5 maart 2018 om 00:34

Het mag niet excuus tellen
Maar Vitesse, Utrecht, ADO lopen altijd stapje harder tegen ons
Kun je van Fey, Twente en AZ bijv. niet zeggen

1-5

blessure, ma 5 maart 2018 om 19:10

Dan loopt AJAX toch gewoon twee stapjes harder?

1-1

1eringzuid2, ma 5 maart 2018 om 16:16

Calimero's lopen rond bij andere clubs. Wij zijn Ajax. Wij horen niet te klagen over tegenstanders. Je weet vooraf dat elke club graag een tandje harder loopt tegen Ajax. Als je pretendeert de beste te zijn, wil elke "modale" club van jou winnen. Kan je dat niet handelen( en daar ligt het probleem: want wij hebben nú spelers die dat niet kunnen), ben je niet Ajax waardig. Dit Ajax onderscheidt zich in niets meer dan alle andere clubs. Buiten categorie spelers hebben we niet meer. En mentaliteit daarvan heeft Ajax het in beginsel al nooit van moeten hebben.

10

Dexy, zo 4 maart 2018 om 23:36

== Afgeven op mentaliteit of kwaliteit, terwijl tactiek veel doorslaggevender is ==

Dat hele "gebrek aan mentaliteit/kwaliteit" verhaal is een beetje raar. Alsof onze spelers niet 100% geven. Natuurlijk doen ze dat wel, anders waren ze nooit profvoetballers geworden. Geeft Feyenoord dan ook ineens geen 100% meer t.o.v. vorig seizoen? Natuurlijk doen die dat nog steeds wel.

En wat kwaliteit betreft: Ajax heeft echt by far de meest kwalitatieve selectie van Nederland, echt veel meer dan PSV. Leg alle spelers van Ajax en PSV maar naast elkaar: Alleen Lozano en Arias zijn op hun specifieke positie beter dan onze rechtsback/linksbuiten. Voor de rest heeft Ajax op iedere positie meer individuele kwaliteit rondlopen dan PSV.

Het probleem is geen mentaliteit en ook geen kwaliteit, maar tactische keuzes. Die waren onder Bosz een stuk beter dan onder Keizer/Ten Hag.

Peter Bosz verbood de twee halven namelijk om van hun zone weg te lopen. De linkshalf (Ziyech) en rechtshalf (Klaassen) moesten zich al in de 1e en 2e fase van de opbouw in de as aanbieden, om zo voldoende afspeelopties voor Schöne te verschaffen. Pas in de allerlaatste fase van de opbouw/aanval mocht Klaassen diepte maken, maar Ziyech moest te allen tijde in het centrum blijven en altijd achter de bal opereren. Het gevolg was een evenwichtig spelbeeld, waarin de middenvelders altijd de mogelijkheid hadden om de bal naar elkaar te spelen. Bovendien was er voldoende organisatie achter en rondom de bal om direct goed te staan bij balverlies, zonder eruit gecounterd te worden.

Onder Keizer/Ten Hag zoekt Donny al in de 1e en 2e fase van de opbouw extreem veel diepte, waardoor hij al direct als afspeeloptie verdwijnt voor Schöne. Daarnaast mag Ziyech probleemloos uitwijken naar de rechterkant, zonder dat hij daarop geattendeerd wordt door de trainer. De gevolgen van deze verandering in de speelwijze van de linkshalf en rechtshalf zijn gigantisch. Schöne heeft nauwelijks meer afspeelmogelijkheden in de as. En ten tweede: de restorganisatie bij balverlies ligt helemaal overhoop. Schöne komt in gigantische ruimtes te zwemmen en we hebben vorig jaar in de EL al gezien dat daar zijn zwakte ligt. Gevolg: tegenstanders kunnen door deze desorganisatie in onze as naar hartenlust counteren tegen Ajax. Zonder dat ze onder druk worden gezet.

@TenHag: Ga eens met die halven aan de slag. Leg een vaste zone aan ze op, en verbied ze om daaruit te gaan lopen. Ook een meer dynamische rechtsback kan een heleboel toevoegen in de variatie aan de rechterkant, hopelijk kan Kristensen hierin zijn belofte waarmaken.

6-1

ElPistolero9, ma 5 maart 2018 om 12:17

Hier ben ik het dus mee oneens. Tactiek speelt zeker een rol maar je kan gewoon niet de inzetskwestie diskwalificeren.

Hier wat feiten:
- In de afgelopen 13 seizoenen maar 1x winterkampioen. Standaard een betere tweede seizoenshelft dan de eerste
- Structureel de beste selectie, structureel onderpresteren en geen kampioen
- Structureel winnen in topwedstrijden en punten laten liggen tegen de kleintjes
- In ieder geval dit seizoen (niet gecheckt voor andere seizoenen) een betere tweede helft dan eerste helft

Al deze constateringen zijn uiteindelijk terug te leiden op een structureel gebrek aan inzet. En je ziet het ook terug in het veld. Het verschil, in hoe wij tegen PSV thuis en AZ uit voor de dag komen, vergeleken met NAC thuis, Twente thuis, ADO thuis, is gigantisch. En dat is niet alleen tactiek. Dat is o.a.:

- Snelheid van inspeelpasses
- Snelheid van in de bal komen, opendraaien, energie in acties
- Loopacties zonder bal (vooral op het middenveld)
- Terugkomen bij balverlies
- Druk op de bal bij balbezit van de tegenstander

Als je het enorme verschil in deze spelsituaties tussen topwedstrijden en bovengenoemde 'makkelijke' wedstrijden niet ziet, vraag ik me af of je wel Ajax kijkt. Bij Ajax heerst, nogmaals, een structureel probleem met inzet, onderschatting, zelfoverschatting, gemakzucht, arrogantie. Mix dat met een gebrek aan kampioensmentaliteit (het ten koste van alles willen winnen, wat ze wel in Eindhoven hebben), een sfeer waarin spelers meer bezig zijn met zichzelf in de kijker spelen voor scouts van topclubs dan presteren voor Ajax, en je hebt het perfecte recept voor de naar budget slechtst presterende club van Europa, wat wij zijn, al 14 jaar lang.

10

Oliveira, ma 5 maart 2018 om 01:17

Jou conclusie is direct gekoppeld aan kwaliteit. Je moet dan wel spelers hebben die snappen waar ze mee bezig zijn en laten we een Younes en Dijks hebben die het niet bepaald door hebben wat ze moeten doen terwijl dit op papier glas helder is.

0-2

ajax500, zo 4 maart 2018 om 23:10

Waarom heeft niemand hier commentaar op Wöber met z'n enorme fout?

1-8

rodnet, zo 4 maart 2018 om 23:12

Omdat het volkomen belachelijk is om iemand op 1 fout af te rekenen. Als we dat zouden doen hadden we na vorig seizoen de Ligt ook af kunnen schrijven.

70

Boer Gijs, zo 4 maart 2018 om 23:30

En Onana. Wöber krijgt die bal ook in een rot positie aangespeeld. Blijft een fout, maar niet alleen aan hem te wijten.

40

hetzijnmaar, ma 5 maart 2018 om 09:06

maar heeft wel 100% inzet
en dat eindeloze rond getik achterin gaat vanzelf wel n keer mis

00

Bky, ma 5 maart 2018 om 08:16

Ja uuh, radbraken die jongen.

Wat wil je horen?

0-1

SnakeDoc, zo 4 maart 2018 om 23:50

We wouden allemaal Wöber weer zien, ja hij maakt een fout, lekker boeiend. Ik heb wel meer foute dingen gezien vandaag, om nou Wöber af te zeiken, nee.

30

ElBlanquito, zo 4 maart 2018 om 22:26

hoe treurig ook. serero hadden we goed kunnen gebruiken nu op op de nummer 6 positie. juiste instelling en durft vooruit te spelen.

0-2

Suarez16_, zo 4 maart 2018 om 22:38

Europees en in toppers heb je er alleen niks aan. Kracht van een kleuter.

0-2

Koenniiee, zo 4 maart 2018 om 21:34

Lang niet meer zoiets geschreven, voor deze site dan, maar toch maar eens de opinie opnieuw pijlen. Want ik genoot vandaag. Van een passje. Het kwam van Mazraoui die een bloedsimpele pass aan ging met Schone over 5 meter. Even een korte combinatie, Vitesse werd naar de combinatie getrokken en pats, ruimte kwam vrij door een uitstappende Serero en Ajax kreeg een mogelijkheid randje 16.

Een van de vele facetten die bij Ajax ontbreekt. Korte combinaties. Driehoeken. Neres en Kluivert kregen ontzettend veel mogelijkheden om een speler rand 16 vrij te spelen, danwel in de combinatie met Siem. Maar dat is lastig. Siem is niet aanspeelbaar, Justin en Neres dreigen met de 1v1 maar bijten niet en Donny speelt verstoppertje. Ziyech is er wel, zwerft veel, loopt veel, maar strooit weer met veel eindpasses en lange ballen.

Ook wanneer de veldbezetting daar helemaal niet om vraagt. Daar klopt sowieso geen ruk van. Zeker niet voor een trainer die op controle uit is. Donny loopt zo vaak ver weg van de bal, Ziyech uit positie, Schone in grote ruimtes die daar moet verdedigen. Dit kan niet. Onder Bosz mochten de drie middenvelders niet eens zijwaarts zwerven. Om die reden dat ‘het veld anders open ligt’.

Ik wil weer korte afstanden onderling. Met name de drie middenvelders. Maar ook een buitenspeler in de combinatie is heerlijk. En zeker ook een spits. Geen lange ballen, maar korte passing, lok defensieve muren naar je toe, bezet dan de ruimte die ontstaat tussen de linies en bam, profiteren. Ajax staat voor techniek, creativiteit, lang kunnen (!) wachten met versturen pass en dan ineens versnellen.

Mazraoui, Eiting, Frenkie, Sinkgraven, etc. Dat soort jongens moeten de combinatie op gaan pakken. Ik noem bewust Daley omdat die zo sterk is in het vinden van spelers tussen de linies. Tagliafico brengt een hoop, maar ik mis Daley voor dat soort passjes. Maar dat komt ook omdat de rest daarin faalt.

19-1

geDaante, zo 4 maart 2018 om 21:50

Sterk, en volledig mee eens natuurlijk, dit zou de basis van Ajax moeten zijn. Ook geen kansloze voorzetten, maar uitgespeelde kansen creëren.

100

Koenniiee, zo 4 maart 2018 om 22:14

Dat doet PSV slim. Eigen zwakte maskeren: inzakken en veel voorzetten geven dus. Voorzetten kun je b.w.v. 5 in een minuut geven. Tel dat over een hele wedstrijd en dan vallen er wel een paar goed.

Maar wij zijn Ajax. Zo willen wij niet eens kampioen worden. Je kunt niet 5 keer in een minuut met korte combinaties door een defensie heen spelen. Ik blijf er dus bij dat Ajax moeilijkere omstandigheden zoekt/heeft dan teams als PSV, maar ook AZ die met veel meer ruimtes dealen of druk zettende tegenstanders. Als elke tegenstander als PEC speelt dan win je 25(plus) wedstrijden. Dat ligt ons.

Elk team zijn goed recht, maar dus moeten we nog beter scouten op type spelers tussen de linies en die deze kunnen bereiken. Ziyech is daarin ongeschikt, maar ook Donny moet je dan flink bijschaven, bv.

9-1

trooop, zo 4 maart 2018 om 23:27

Goeie teksten weer. Alleen over donny ben ik het niet helemaal met je eens. Die heeft vaak genoeg laten zien dat hij in dat korte combinatiespel mee kan. Hij is wat logger en het is allemaal wat minder verfijnd, maar op een of andere manier weet (of beter: wist) hij toch elke keer te verrassen door de bal - onder druk, op de juiste snelheid, op de juiste voet - bij een medespeler te krijgen. Vaak op 1 been, half struikelend, het kost hem moeite. Maar het lukt(e) 'm.

Het punt bij hem is alleen dat hij daar alleen in méé kan doen. Hij kan het niet zelf, hij kan het spel niet naar zich toe trekken, die combinaties steeds opzetten. Een vereiste is dus dat hij spelers om zich heen heeft, waaronder de 2 middenvelders, die dat spel wel echt in hun natuur hebben zitten.

Onder bosz heb ik genoten als nooit te voren. Maar het échte voetbal kregen we pas te zien in die paar wedstrijdjes waar donny, frenkie en appie met z'n drietjes het middenveld mochten vormen. Eigenlijk werd er alleen in die potjes echt gelokt en gewacht en gecombineerd rondom de zestien, zoals het hoort, zoals je in je post hierboven van 21:34u beschrijft.

10

Dexy, zo 4 maart 2018 om 23:46

Ik vond de beste potjes bij Jong Ajax vorig jaar de wedstrijden waarin Donny op 6 stond met Nouri en Frenkie voor hem. Ook de wedstrijden met het trio Nouri-Eiting-Frenkie waren pure porno voor het oog.

De keren dat Donny RAM speelde, vond ik Jong Ajax direct een stuk minder overtuigen aan de bal. Ook toen had Donny al het trekje hij zich als RAM veel te diep positioneerde.

10

trooop, ma 5 maart 2018 om 17:53

Denk dat je gelijk hebt maar dat weet ik niet zo precies meer. 6 is wat mij betreft ook een prima positie voor donny. Kan ie gelijk ook niet meer zo diep weg gaan staan.
Ik zie trouwens net als jij ook nog liever eiting. Wou alleen even gezegd hebben dat donny volgens mij wat wordt onderschat.

10

Dexy, ma 5 maart 2018 om 18:36

Klopt

00

Dexy, zo 4 maart 2018 om 22:32

Frenkie is uitermate geschikt voor spel tussen de linies. Zo snel mogelijk naar linkshalf nadat hij hersteld is van zijn blessure.

Maar naast Frenkie hadden we natuurlijk nog een andere middenvelder die dat als geen ander kon... Het is en blijft ongelooflijk triest wat er afgelopen zomer gebeurd is.

10

MichelAngelo66, ma 5 maart 2018 om 10:46

In een ander draadje was ik wat kritisch naar je, hier moet ik je gelijk geven. Het komt er op neer dat de linies gewoon te ver uit elkaar staan, omdat het middenveld overal loopt waar ze niet moeten lopen. Donny staat te ver weg en Ziyech voetbalt voor zichzelf. Ik denk dat ik dat zowel Keizer en ten Hag proberen om een ultiem bewegend elftal te maken door middenvelders weg te laten lopen en verrassing te creeren. Dan moet je dat als middenspeler op het juiste moment doen en als voorste linie maar zeker als laatste linie afwisselend het middenveld gaan opvullen. Vooral vanuit centraal achterin proberen ze dat met Frenkie dan in te vullen zodat hij Schone kan bijstaan. Echter heeft iedereen al de handen vol aan zichzelf en komt er niks van terecht. Dat systeem moet je allemaal geweldig voor zijn en vooral voetbal gogme hebben. Veel te hoog gegrepen en te ingewikkeld. De coach zou moeten ingrijpen en in ieder geval het middenveld weer laten bezetten. Dat scheelt een slok op een borrel. De korte combinaties komen weer terug, Schone hoeft niet meer te zwemmen en achterin krijgen ze ook niet alles op hun dak. Met het surplus aan kwaliteit dat Ajax spelers nog altijd hebben moet dat ruim afdoende zijn in de NL competitie. Voetbal is vrij simpel. Overigens ben ik niet tegen een mooie lange bal. Krol, Koeman, Vertonghen... ik kan daar ook van genieten. Maar alles met mate. Het als opportunistisch speerpunt brengen door te spelen op de 2de bal is triest.

20

Bky, zo 4 maart 2018 om 22:32

Denk dat Sinkgraven wel op 6 kan als hij terug is.

Frenkie - Donny
----- Daley --------

Kun je Eiting rustig brengen. Donny komt wss ook veel meer tot zijn recht met Frenkie naast 'm.

Sws is een middenveld met de keuze uit Frenkie - Donny - Daley - Mazraoui - Eiting al een middenveld vol keuze wat eigenlijk alle facetten kan. Hopelijk ontwikkelt Matusiwa zich nog, kun je eventueel als stofzuiger gebruiken.

6-1

Dexy, zo 4 maart 2018 om 22:28

Mee eens.

Wat je in die laatste alinea zegt, daar kijk ik ook naar uit. En om die reden betwijfel ik ook of Bandé hier wel gaat slagen. Dat is ook een speler die ruimte nodig heeft voor zijn actie en behoorlijk slecht is in de combinatie met ploeggenoten.

50

Ajax_33, zo 4 maart 2018 om 21:10

Nooit meer Siem in de spits. Mijn oom van 55 is nog beter man

80

BillSplate, ma 5 maart 2018 om 01:40

Hahaha, niet alleen je oom van 55.

00

michaellaudrup, zo 4 maart 2018 om 20:41

Waarom is er geen verdediger die Linssen eens een flinke cake geeft, wat een irritant mannetje is dat.

40

Murph, zo 4 maart 2018 om 22:56

Hadden wij maar zo'n irritant mannetje (type suarez was ook zo'n hufter)

20

DelPiero2, zo 4 maart 2018 om 20:14

Simpel, je had John van 't Schip moeten halen. Jongen van de club en weet wat er gevraagd gaat worden. Aanvallende manier van voetballen. Gaat even wat minder maar dat is niet zo gek met die kleine en matige PEC Zwolle selectie. Heeft dit seizoen een geweldige prestatie neergelegd.

0-2

kolan, zo 4 maart 2018 om 22:01

Flikker op met al die trainers van middelmot clubs als pec en utrecht ben helemaal klaar mee. Bosz terug.

0-3

afca95, zo 4 maart 2018 om 20:25

Wie je ook haalt, Henrichs en co moeten eerst oprotten!

20

Morrissey, zo 4 maart 2018 om 20:09

Tranen biggelen over mijn wangen, mijn gezondheid is nog kutter dan het spel van Ajax. Wil nog heel graag een kampioenschap van ons Ajax meemaken. Ben alleen bang dat mijn aandoening NF 1 roet in het eten gaat gooien. Waar ik een jaar geleden nog liep heb ik nu bijna bij alles hulp nodig. Het doet zeer om Ajax zo te zien afgeleiden.

Dit seizoen heb ik er nog begrip voor door de tragedie rond Appie. Voor de rest ben ik geen trotse Ajacied meer ben al 42 jaar supporter maar hoe het de afgelopen jaren gaat kan gewoon niet

810

mickey2602, wo 7 maart 2018 om 21:45

Vandaag zag ik dat jouw reactie bij de hoogste thumbs up hoorde,zelfs de hoogste is en volgens mij ook nog eens de hoogste sinds dat systeem hier is ingevoerd.
Niet dat dat er wat toe doet maar ik wil dan nog weleens gaan kijken wat voor een reactie dat dan is.
En net als anderen ben ik er ook stil van,van je verhaal.
Van deze kant wil ik je heel veel sterkte wensen en ook ik gun een volgend kampioensschap aan jou!
Mede door Ajacieden zoals jij is de club zo groot geworden(ikzelf volg Ajax sinds 1995 en ga naar wedstrijden sinds 2008 en dan nog maar af en toe).
Sterkte Morrissey!

wesleyreal, wo 7 maart 2018 om 11:40

En Marc maar lekker doorgaan met flappen tellen!

00

Gerbrand, ma 5 maart 2018 om 11:17

Wober wordt in die netelige positie gebracht door Onana en De Licht vandaar .VoorAjax 500 .Dit is dus het antwoord

20

JDR75, ma 5 maart 2018 om 08:46

Het ergste van alles vond ik eerlijk gezegd nog vak 410 die een paar seconde na de 1-0 vrolijk gaan staan springen met hun hoempapa fanfare liedjes... mijn god

En natuurlijk Siem de Jong in de spits.

2-5

brullie, ma 5 maart 2018 om 06:54

Het was een wanprestatie alom!!...ook het dosis geluk ontbeert ons natuurlijk ook. Ballen die er net niet in gaan of willen, spiten geblesseerd en geen juiste vorm. Hakim was goed maar op 1 man kan je niks winnen. Met deze mentalitet kan je geen kampioen worden....

0-2

Pierre Heno, ma 5 maart 2018 om 01:57

De vlag van NV Ajax wappert hoog in de mast, strak in de wind en onderaan liggen de bloemen op het graf van Afc Ajax. CHAPEAU HEREN!!! Wie blijven nà komende zomer in elk geval: Veltman en Siem de Jong. En Ten Hag. Nou eh ...bouw daar maar eens een team om heen dat minimaal de 3e ronde KNVB beker toernooi weet te halen. Edwin? Marc? hebben jullie een idee? misschien nog wat jeugdige talentjes op het oog?

1-2

Rob1706, ma 5 maart 2018 om 01:09

Bij voorbaat mijn excuses voor mijn reactie maar moet mijn frustratie kwijt. Ik woon in het buitenland en niemand snapt hier hoe ik mij voel na een dergelijke verliespartij. Door tijdsverschil met Nederland kan ik half drie wedstrijden hier om half negen ’s-avonds live zien. Na een dergelijk zaadpartij heb ik toch wel de nodige moeite om tot rust te komen en lig ik halve nacht wakker. Voetbal is op zich een simpel spel, als je de bal hebt moet je die overspelen naar iemand die hetzelfde shirt/broek en kousen aan heeft. De bal moet in dat witte hok met net erachter. Zo moeilijk is dat niet. Krijg hoe langer hoe meer het idee dat Ten Hag zijn spelers zo vol stopt met opdrachten dat voetballen te moeilijk lijkt voor sommigen. Profvoetballers die niet eens in staat zijn om een vrije bal via een voorzet bij een medespeler te krijgen. Veltman die met links niet de bal simpel terug kan spelen op Onana waar uiteindelijk door Vitesse een schitterende goal wordt gemaakt. Ziyech, een hele goede voetballer, die maar uit alle standen op doel blijft schieten maar alles over of naast gaat. Siem de Jong opstellen als spits??? Kluivert die (teveel) overtuigd is van eigen kunnen onmogelijke schoten probeert. Neres die blijkbaar zijn zelfvertrouwen van voor de winterstop kwijt is. Het zal allemaal wel maar vooralsnog zie ik absoluut niet in waarom Keizer moest vertrekken. Leuk hoor dat moeilijk rondspelen achterin om voor een verzorgde opbouw te kiezen maar je kunt er op wachten dat het een keer fout gaat en dit keer was het prijs. Balbezit van 73% op een gegeven ogenblik maar als je er niets mee doet. Heb werkelijk in al die jaren (ik volg Ajax pas sinds 1969) nog nooit zo ineffectief elftal gezien. Hoeveel schoten/kopballen zijn er nu tussen die palen gegaan? Ten Hag overtuigt mij niet met zijn tactische keuzes. Ajax moet helemaal op schop en er zullen aantal spelers verkocht moeten worden en betere gehaald. Uiteraard weet ik als geen ander dat tijden drastisch veranderd zijn en dat wij Europees niet meer mee kunnen doen maar binnen Nederland? Kom op zeg wij hebben het grootste budget en zouden moeiteloos om de titel moeten kunnen strijden. Te gek voor worden dat Ajax nu zoveel punten achter staat. Kortom baal nog steeds als een gieter.

12-1

Oliveira, zo 4 maart 2018 om 23:04

Ten Hag mag wat mij betreft morgen al zijn spullen pakken.

3-6

AJAXTHELEGEND, zo 4 maart 2018 om 22:32

Meerdere malen ,als Ajax weer eens het kaas van het brood liet eten ,probeerde ik het te begrijpen in de zin van .die speler is geblesseerd ,en die speelt op een niet gebruikelijke positie ,en dit ,en dat.
Vanmiddag ben ik wel zo fucking kwaad geworden ,omdat het gewoon een algehele slappe hap of natte kranten ploeg was . Iedere tegenstander kan winnen van dit Ajax ,indien ze maar alle spelers onder druk zetten ,en fysiek hard voetbal spelen ,want iedereen weet wel dat de Ajax spelers daar niet tegen kunnen. Pas als Ajax het mes op de strot heeft ,dan kunnen ze ineens wel beter gaan spelen en combineren enz. Maar dan is het meestal al te laat ,en met 2 of 3 doelpunten achterstand is het dan een inhaalrace geworden. Achter de feiten aanlopen is dat. Het is spijtig om te constateren ,dat ook Ten Hag de ploeg niet kan motiveren om het Ajax te zijn waar iedere ploeg in de eredivisie met een bij voorbaat al ingecalculeerde 3 verliespunten naar toe gaat .(thuiswedstrijden) , en dan laat ik de uitwedstrijden nog maar even ongemoeid.In mijn ogen is de trainerwissel Keijzer ,Ten Hag , Lood om Oud ijzer. Tijd om te wennen of andere redenen om minder te presteren is er niet voor de spelers ,maar ook niet voor de trainer.In mijn mening is er maar 1 trainer in staat om dit Ajax mentaal en speltechnisch weer op het goede spoor te krijgen : LOUIS VAN GAAL !

1-3

AjacNouri, zo 4 maart 2018 om 22:14

We zijn bestuurlijk als sportief ziek
Maar.....
Wij zijn Ajax wij zijn de rijkste
Ole ole

4-1

ambtenaar, zo 4 maart 2018 om 21:00

Geen enkele speler di zijn verantwoordelijkheid pakt.
Geen leider in en buiten het veld.

20

AjacNouri, zo 4 maart 2018 om 20:45

Toch belachelijk dat vorige week duidelijk werd dat Siem in de spits totaal niet werkt. En dat vervolgens die Siem weer in de spits staat vanmiddag.
Onbegrijpelijk gewoon.

20

Boere, zo 4 maart 2018 om 20:11

In principe heb je gelijk maar ook Cassiera is niet de oplossing

00

Nosky, vr 5 januari 2018 om 12:53

Inderdaad, Cruijff stelt jeugd centraal. Maar dat gaat verder dan alleen maar jeugd welk doorstroomt naar het eerste. Jeugd moet de levensader zijn.

Je onderschat de impact van de jeugdopleiding. Mits goed uitgevoerd, zal dit als vicieuze cirkel de levensader van de club zijn.
Het gaat niet alleen om het talent dat Ajax naar een hoger plan moet tillen. Die zelf opgeleide jeugd heeft een minimale investering, en de toptalenten gaan straks voor grote bedragen weg. Ook jeugd welke vanuit het buitenland komt en semi wordt opgeleid.
Kijk de voorbeelden maar. Afgelopen transferwindow hebben we toch behoorlijk wat geld binnengehaald, uit met name spelers die ofwel zelf zijn opgeleid, ofwel jong voor relartief weinig geld gehaald zijn. Hier zit de sleutel. Hoe denk je anders dat Ajax in zo’n kort tijdsbestek van rode cijfers naar een geldpakhuis is gegaan?
Met de enrome financiele kracht van Ajax nu, maak je het mogelijk spelers te halen die ervaring hebben en een Eredivisie niveau hebben. Nee, geen Europese top, maar uiteindelijk wel subtop. Die spelers brengen Ajax naar een hoger niveau, tweeledig: directe versterking en zij maken de jeugd ook beter. Betere jeugd, is meer inkomsten. Vicieue cirkel zie je, in het ideaalbeeld dan.

De Ligt: zelf opgeleidg, gaat uiteindelijk voor 25 mio weg.
Kluivert: zelf opgeleid, gaat uiteindelijk voor 30 mio weg.
Neres: 12 mio, gaat uiteindelijk voor 30 mio weg.
Dolberg: Semi-jeugd, afhankelijk van vorm ook 20 mio.
De Jong: Semi-jeugd: even afwachten nog, maar je zou verwachten dat dit ook een klapper wordt.

Als je even snel en speculatief een rekensommetje maakt, hebben we voor meer dan 100 miljoen Euro aan virtuele transferwaarde. Waar de investering wellicht ergens op 30 uitkomt. Al dat geld kan ingezet worden om op alle terreinen de club te verbeteren, en ook betere spelers te kopen. Spelers die het niveau van spel en anderen opkrikken.

Kijk gewoon voor de lol is naar de “aanchafwaarde” van ons basiselftal, en wat de huidige marktwaarde daarvan is, en de leeftijd van de spelers. Financieel maak je hiermee enorme stappen, wat uiteindelijk essentieel is om internationaal aansluiting te vinden.

We hebben kunnen zien wat een combi van talent en ervaring, in een goede vorm verkerend, je kan brengen: Finale EL. Dit zit er heus wel vaker aan te komen, zolang alle factoren je maar goed gezind zijn. Maar de basis om daar te komen, die wordt meer en meer vormgegeven.

00

Bensco, vr 5 januari 2018 om 13:01

Je beaamt mijn punt alleen maar. Nogmaals, ik ben niet tegen jeugd, ik moedig het alleen maar aan. Ik stel alleen vraagtekens bij de kwaliteit van onze jeugdopleiding. Die moet beter. Ajax moet weer terug naar de individuele aanpak met een waardige performance afdeling ipv de voetbal gerichte visie zoals die nu geldt. Cruijff zijn aanpak was je kans om jezelf te onderscheiden van alle andere jeugdopleidingen maar nu zijn we weer pre-Cruijff aan het handelen.

10

Michelinho, vr 5 januari 2018 om 16:38

Beter opleiden, vijf reeten. Gerichte aankoop die er meteen staat, ook vijf reeten. Het gaat erom een gezonde balans te vinden en qua aankopen zijn ze op de goede weg, qua opleiding is er inderdaad veel ruimte tot verbetering. Om te beginnen met een visionair als hoofd opleidingen, die weer de focus weet te leggen op de individuele ontwikkeling en doorstroming naar het eerste.

10

Bensco, vr 5 januari 2018 om 17:20

Klopt, ik moet overmars wel credits geven voor zijn aankopen. Sanchez, Milik, Frenkie, Dolberg, Cillessen, Bazoer, Ziyech en Onana waren sterke aankopen. En van Bandé, Neres, Tagliafico, Cassiera, Wöber en van Leer verwacht ik ook nog een hoop.

Ik denk dat een gezonde mix vanzelf ontstaat als je opleiding ook van hoge kwaliteit is. De Cruijff methode gaf je de kans om met kop en schouder boven elke andere jeugdopleiding uit te steken maar met het vertrek van Jonk en 11 andere FTE’en heeft men bij Ajax ervoor gekozen om op de oude tour verder te gaan

10

Michelinho, vr 5 januari 2018 om 18:20

Ja, eens. Hopelijk zien ze dat laatste ook zelf in.

00

0 thoughts on “Jan Spijkerman Alles Wat Ik Deed Of Assignment”

    -->

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *